Elektromobilių įkrovimas – kaip tausoti bateriją?
Renkantis elektromobilį, tikrai nesunku susipainioti tarp gausybės rodiklių. Bendra ir naudingoji baterijos talpos, vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas, vidutinės energijos sąnaudos, įkrovimo jungties tipai – vidaus degimo variklius turintys automobiliai turi visiškai kitokių ir daugeliui įprastų rodiklių. O dar viena itin svarbi elektromobilių savybė – įkrovimo greitis.
Elektromobilių baterijos įkraunamos nuolatine srove, tačiau ta, kurią gaunate prisijungę prie įprasto elektros lizdo, yra kintamoji. Greitojo nuolatinės srovės įkrovimo stotelės leidžia apeiti vidinius konverterius ir energiją tiekti tiesiai elektromobilio baterijai, todėl pasiekiama 50 kW ir dar didesnė galia. Srovės stiprį daugiau kelti sunkiai įmanoma todėl, kad laidai pradeda smarkiai kaisti. Kol kas nėra elektromobilių, kurie galėtų išnaudoti maksimalią šiandien stotelėse esančią 350 kW galios įkrovimo spartą, o ateityje greitesnis gamintojų nustatytas įkrovimas taps dideliu privalumu.
Renkantis tokią transporto priemonę, taip pat reikėtų įvertinti, kokį atstumą pavyks nuvažiuoti su įkrauta baterija, t. y. kaip dažnai teks sustoti papildyti energijos atsargas. Nors ir paskaičiuosite, jog prireiks daugiau sustojimų, vertėtų dėl to per daug nesijaudinti – dabar elektromobilių įkrovimo stotelės yra kone ranka pasiekimos – jas rasite magistralėse, prie parduotuvių…
Taip pat patys gamintojai rekomenduoja pilnai neįkrauti elektromobilio baterijos. Ličio jonų baterijos sensta greičiausiai, kai yra paliekamos pilnai įkrautos ar pilnai iškrautos. Įkraudami savo baterijas tik iki 80 proc. ribos jūs jas tausojate.