Logistika: krovinių vežimas į Skandinaviją

0 94

Seniai logistikos srityje dirbantys ir jau su Skandinavijos rinka susidūręs specialistas greičiausiai daugelį faktų apie standartinių ir negabaritinių krovinių gabenimą į Norvegiją, Islandiją ir kitas Skandinavų šalis jau žino. Paskutiniuoju metu iš Skandinavijos Lietuva susilaukia vis daugiau dėmesio, todėl nepriklausomai nuo pelno rodiklių, tai, kad šios šalys džiaugiasi Lietuvos vežėjų teikiamomis paslaugomis, jau yra geras ženklas. Nors šiuo meto tose šalyse vis labiau pastebimas ekonomikos lėtėjimas, jie vis tiek dažnai renkasi lietuvių paslaugas ir ne tik dėl patrauklios kainos, bet ir dėl geros paslaugų kokybės. Kadangi geri Skandinavijos ir Lietuvos logistikos ryšiai yra tikrai teigiamas dalykas, verta žinoti ir kelis faktus.

Norvegija yra šalis į kurią vežami kroviniai iš Lietuvos yra dažniausiai. Tiek negabaritinių krovinių gabenimas, tiek standartiniai kroviniai į Norvegiją yra vežami per Švediją. Bet kokiu atveju tenka pasiekti Švediją ir tik tuomet ją pervažiavus pasiekiama Norvegija. Tai galioja krovinius gabenant sausumos keliu. Į Švediją patenkama keliantis keltu iš Rygos arba Klaipėdos.  

Greičiausiai pasiekiama Skandinavijos šalis iš Lietuvos važiuojant sausumos keliais yra Suomija, kadangi vykstama per Latviją ir Estiją. Atvykus į Estiją dažniausiai tenka persikelti keltu, nes tiesioginio sausumos kelio nėra. Visiškai sausumos keliu galima lengvai pasiekti Daniją važiuojant per Lenkiją ir Vokietiją.

Vertinant bendrai, galima pastebėti, jog iš Skandinavijos valstybių standartinių arba negabaritinių krovinių gabenimas dažniausiai trunka nuo dviejų iki septynių dienų, o iš Islandijos kelionė gali trukti nuo septynių iki dešimties dienų. Taip yra todėl, kad Islandija yra toliausiai, o ją pasiekti sausumos keliu galima tik kai kurias kelionės atkarpas įveikiant keltais. Daug paprasčiau šią valstybę galima pasiekti oro keliais arba vandeniu.

Nors daugelis dabartinių Lietuvos vežėjų vis dažniau dirba su vakarų ir pietų Europa, tačiau Skandinavų šalys ir rytų rinka vis dar yra dažnos krovinių gabenimo kryptis. Kaip ateityje situacija gali keistis dar vis sunku numatyti, tačiau kol kas Lietuvai puikiai sekasi logistikos srityje ir tikimasi tokius gerus eksporto rodiklius išlaikyti ir toliau.

Komentarai
Kraunama...