Motociklų vairavimo kultūra Lietuvoje
Daugeliui dažnai iškyla klausimas, ar vairuotojas, turintis B kategorijos vairuotojo pažymėjimą gali vairuoti motociklą. ES direktyva leidžia tai daryti, tik motociklas turėtų būti tam tikro galingumo. Nepaisant to, kyla klausimas, ar užtenka mokėti vairuoti automobilį, kad be papildomų mokymų būtų galima drasiai sėsti už motociklo vairo ir valdyti šią transporto priemonę? Ar motociklo teisės turėtų būti pasiekiamos sunkiau?
Motociklai ir mopedai kasdien vis gausiau įsilieja į eismą. Šios transporto priemonės yra itin manevringos, todėl reikalauja didesnio automobilių vairuotojų dėmesio. Deja, motociklai nepasižymi tokiu saugumu ir stabilumu kaip automobiliai, nors kelyje būtent motociklininkai yra labiau linkę viršyti greitį ir įmantriai manevruoti tarp kitų transporto priemonių.
Lietuva negali pasigirti pavyzdinga ir saugia motociklų vairavimo kultūra. Pagal statistiką, eismo įvykių pasėkmės liūdnesnės būna motociklininkams – patiriami sunkesni sužalojimai ir patiriama daugiau nuostolių.
Ko gero, retas išdrystų sėsti už šios transporto priemonės vairo, neturint patirties. Žinoma, jeigu tai daug galios neturintis motoroleris, atrodo, šį išbandyti būtų linksma ir įdomu. Bet jeigu kalbama apie galingą motociklą, su galingu varikliu, kuris kelyje elgiasi visiškai ne taip kaip motoroleris ar automobilis, tada pravartu turėti ne tik drąsos, bet ir patirties.Geriausias sprendimas būtų įgyti patirties vairuojant motociklą tam, kad būtūmėte užtikrinti, jog saugiai dalyvausite eisme. Juk čia atsakote ne tik už save, bet ir už kitus eismo dalyvius. Motociklo teisės nereikalauja daug laiko – pasirinkę profesionalus, jūs greitai sužinosite visą reikiamą teoriją, mokysitės važiuoti ir trasose ir mieste. Išsilaikę teises, galėsite mėgautis saugiu važiavimu.