Negabaritinių krovinių gabenimas Europoje
Krovinių vežimo leidimai Vakarų Europoje
Įmonės, užsiimančios negabaritinių krovinių vežimu skundžiasi, kad Vakarų Eurpoje dažnai kyla nesklandumų dėl leidimo gavimo. Gabenami nestandartiniai kroviniai šiek tiek užlaiko leidimo gavimus ir tenka palaukti jų ilgiau. Nusiteikti leidimų laukti ilgiau nei įprasta Lietuvoje, reikėtų Belgijoje ir ner Prancūzijoje. Nors Vokietija dažnai garsėja operatyvumu, deja, taip pat užtrunka su leidimų išdavimais. Žinoma, Vokietijoje taip yra dėl to, jog ji padalinta į 16 federalinių žemių ir kiekviena iš jų turi reikalavimus, todėl per tas žemes, kurias krovinys bus vežamas turima laikytis tam tikrų reikalavimų, todėl ir užtrunka leidimo gavimas. Vokietijoje labai svarbu iškart pateikti tikslų maršrutą, tuomet iškart tariamasi dėl gabenimo.
Latvija Europoje žinoma kaip šalis, kur negabaritiniai kroviniai yra įprasta, todėl ši šalis yra viena labiausiai išplėtojusi krovinių vežimo paslaugą. Įmonių užsiimančiu šiuo verslu yra labai daug, vien Liepoja turi daugiau nei 10 įmonių, kurios gabena nestandartinius krovinius. Aplamai, Latvijoje gausu ir labai didelių tokio pobūdžio įmonių, kurios turi po daugiau nei 15 vientų specialios technikos, kuri yra visiškai pritaikyta negabaritinių krovinių pervežimui.
Lietuvoje išduodami leidimai yra brangūs
Įmonės, užsiimančios krovinių gabenimais, nurodo, kad Lietuvoje leidimų kainos yra didesnės nei pas kaimynus. Tarkime leidimas Lietuvoje kainuoja apie 3000 eurų, o Latvijoje jį gauti galima daug pingiau, tarkime, už 500 eurų. Žinoma Latvija yra labiau pažengusi šioje srityje ir per savo šalį nugabena daug daugiau standartinių ir negabaritinių krovinių, todėl kad kaina ten yra žemesnė – natūralu.Negabaritiniai kroviniai ir jų standartai skiriasi skirtingose šalyse, tačiau daugumoje šalių priemonė skaitoma stambiagabarite arba negabaritine, jei viršija bent vieną iš matmenų, kuris gali apimti plotį, ilgį ar aukštį. Tarkime, krovinys negali būti platesnis nei 2,5 metrų ir ilgesnis nei 18,35 metrai. Taip pat krovinys negali išsikišti už transporto priemonės daugiau nei 2 metrais, o aukštis nuo važiuojamos dalies paviršiaus negali būti daugiau nei 4 metrai. Jei bendra krovinio ir transporto masė viršija 40 tonų, ji yra laikoma sunkiasvorė.